![L'instauration du tableau - Métapeinture à l'aube des temps modernes](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fs3.eu-west-3.amazonaws.com%2Fstatic.jardin-des-citations.com%2Feditions%2Fimages%2Flinstauration-du-tableau-metapeinture-a-laube-des-temps-modernes-victor-ieronim-stoichita-XYEmluE0ioINIIaVNsOXTGTZt4UEXRj6.jpg&w=3840&q=100)
L'instauration du tableau - Métapeinture à l'aube des temps modernes
Publié par Editions Hazan
Această carte, continuare a celei intitulate „Vezi?” îşi propune să abordeze arta filmică drept parte integrantă a istoriei artei, sau mai bine spus a unei „arte a privirii”. Ea abordeaza trei pelicule-cult, a căror temă reală este văzul (cu toate capcanele sale). Este vorba despre „Fereastra din spate” (1954–1955), „Femeia dispărută” (1937–1938) de Alfred Hitchcock, precum şi despre „Blow-Up” al lui Michelangelo Antonioni (1966).Cele trei filme sunt analizate în lumina raportului dintre voyeurism, erotism şi delict. Hitchcock glosează pe marginea acestui raport invocând arta picturii, presărându-şi discursul cu aluzii adesea ironice la structurile mixte formate din cuvinte şi imagini (de pildă, la romanul poliţist ilustrat al lui Conan Doyle, avându-l ca erou pe Sherlock Holmes), precum şi cu trimiteri transparente la psihanaliza freudiană. Antonioni, în schimb, dându-i parcă replica, îşi construieşte filmul ca pe un discurs despre reprezentare şi o meditaţie asupra interpretării sale. (Victor Ieronim Stoichiță)
L'instauration du tableau - Métapeinture à l'aube des temps modernes
L'effet Pygmalion - Pour une anthropologie historique des simulacres
Brève histoire de l'ombre
Des corps: anatomies, défenses, fantasmes
Brève histoire de l'ombre
L'effet Pygmalion - Pour une anthropologie historique des simulacres
L'Effet Pygmalion: pour une anthropologie historique des simulacres
Oublier Bucarest
Vous avez lu ce livre ? Dites à la communauté Lenndi ce que vous en avez pensé 😎